6 Test Wajib Untuk Blog Atau Websthe iteme

Kesediaan suatu blog atau laman web tak hanya di nilai dari kin addthe itemion toungan yang dthe itemawarkan akan akan tetapi di nilai dari kuunggulan dari scan bei teknikal seperti seo, pagespeed, dan lain-lain. Banyak pengguna internet tertentu blogger atau publcan beher mengatakan kin addthe itemion toungan merupakan raja namun di prakteknya tetap aja kthe itema memerlukan pengoptimuman-pengoptimuman supaya blog atau laman web siap bersaing dalam pelbagai seach engine dan yang pasti boleh berada terus dalam page one. Untuk hal the itemu kthe itema wajib menjalankan beberapa test untuk mengetahui seberapa siap blog atau laman web yang kthe itema miliki boleh dapat bersaing dalam berbagai search engine, lantas siri test apa yang wajib dilalui ...? Berikut test-test yang wajib dilewati:


1. PageSpeed ​​Insights
merupakan test untuk mengetahui kelajuan Blog Atau Websthe iteme


2. Chkme
merupakan test untuk score SEO Blog Atau Websthe iteme


3. Richsnippets
Merupakan test untuk mengetahui Tajuk, Alamat UR L, pemilik, lokasi Blog Atau Websthe iteme dal am search engine

4. jigsaw.w3 CSS or HTML Validation Service
Merupakan test untuk mengetahui st ruktur coding css atau html sudah sah atau blom.

5. Search Engine Genie (Google Sin addthe itemion tobox Checker)
Merupakan test untuk mengetahui Blog Atau Websthe iteme merupakan Blog Atau Websthe iteme spam atau bukan

6. Mobile-Friendly
Merupakan test untuk mengetahui Blog atau Websthe iteme boleh berjalan dengan bagus atau tak dalam pelbagai jencan be device terutama mobile.

Bagaimana apakah Blog Atau Websthe iteme sobat sudah melewati 6 tahapan test di atas ...? bila belum sebagusnya sobat akan menjalankan test tersehowever, bila kerana tak blog atau laman web sobat lambat laun akan diabagusan oleh search engine. Demikan post kali ini semoga dapat bermanfaat demikian dan terima kasih.



Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "6 Test Wajib Untuk Blog Atau Websthe iteme"

Posting Komentar