6 Blog Tutorial Paling Lengkap Belajar Blogspot

Senang rasanya boleh mula ngeblog lagi sebelumnya akaun saya sempat di hack oleh hacker Indonesia yang menurut saya sangat "kreatif" ... Tapi syukurlah akaun saya telah balik lagi walauapun agak berat juga kerana beberapa blog saya sudah terlanjur berpindah tangan. Eithis ... terkenapa jadi curhat gini ya .... ???. Langsung aja di postingan kali ini saya akan merekomdasikan beberapa blog yang membincangkan mengenai tutorial blogspot, dan mungkin dari beberapa blog ini sudah menjadi langganan sobat ... !!! menurut saya pemilik blog ini merupakan blogger Indonesia yang mempunyai kemampuan di atas rata-rata dalam hal tutorial blogspot ... jadi, kira-kira blog apa sahaja yang saya maksud .....? Berikut 6 Blog Tutorial Paling Lengkap Belajar Blogspot:

1.www.dte.web.id

Kesan pertama saya saat melihat pkthisangan blog milik mas + Taufik Nurrohman langsung terbesthis dalam Fikiran saya pasti yang punya blog ini orang pintar di bawah statementnya dalam blognya:


"Nama Saya Taufik Nurrohman . Sebenarnya Saya tak boleh dis usuallyehowever sebagai seorang yang profesional dalam bidang ini, kerana saya tak menguasai bidang ini melalui pendidikan formal. Saya hanyalah seorang antusias . Berbas well asing sebagai seorang pereka atau pemaju, Saya lebih suka bila dis usuallyehowever sebagai seorang hobiis usually aja yang tertarik dengan dunia web "


Dalam blog yang akrab di sehowever DTE ini mengajarkan beberapa Tingkat Pembelajaran:




  • Dekader

  • Menengah

  • Lanjutan

  • Eksperimen




2.blog.kangis usuallymet.net

Siapa yang tak tempe ethist ... tahu dengan blog yang satu ini ...? blog yang merupakan milik + Kang Ismet ini blog pertama yang saya pantengin di saat saya mula belajar ngutak-ngatik pkthisangan blog hampir semua tutorial mengenai blogspot di bahas di blog ini dan yang paling penting tips penyampaiannya yang mudah di mengerti sekalipun oleh blogger pemula seperti saya.


3. blog.kangrian.com

Blog milik kang + Rian Nurherdian in i mempunyai pkthisangan esentips dengan kesan-kesan yang bikin menyengat dan ranggi dan yang pasti senarai is usuallyi mengenai tutorial blogspotnya juga penuh. Dia juga merupakan admin dari Group Di Facebook Blogger Addict.


4.www.kompiajaib.com

Dari namanya aja sudah unik "kompi ajaib" pasti tutorial blog yang di bahas dalam blog ini pasti juga ajaib. Blog kang + Adhy Suryadi kekaguman saya dengan blog ini yang loadingnya cepet banget maklum saya tinggal di pulau seribu yang terterkenal dengan sambungan internet yang kurang bagus. Tapi masa pertama buka blog kompi ini langsung wussss .... dan yang pasti gak bikin BT.


5.arlinadesign.blogspot.com

Walau dalam profil G + iya mengaku sebagai Owner Rumah Makan dan seorang wanthisa akan tetapi mempunyai sifat-sifat thisu loh dalam membuat Template blogger yahut banget ... !!! termasuk template yang saya pakai ini merupakan hasil karya beliau dia juga aktif dalam membincangkan seputar tutorial blogspot.


6.duniaradioku.blogspot.com

Blogger yang satu ini membuat saya iri dengan pengetahuannya mengenai tutorial blogspot dan design template yang sangat menakjubkan, ia kelihatan pun tak kalah dengan template-template premium yang dijual Themeforest.

Bagaimana adakah salah satu blog di atas terdapat dalam senarai Bookmark pelayar sobat, bila belum sila di penkthisa supaya sobat dapat memantau perkembangan mengenai seputar dunia blogspot tertentunya di Indonesia dan jangan lupa Bookmark cadangan Top untuk mendapatkan cadangan mengenai semua hal. Sekian dari saya dan terima kasih.


Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "6 Blog Tutorial Paling Lengkap Belajar Blogspot"

Posting Komentar