Web Hosting 101: Cara MULA CEPAT!

Jadi kalian bersedia untuk mempunyai laman web kalian sendiri?


Ucapan Selamat! Berikut lima langkah mudah untuk memulakan tanpa membuang masa! B)

 

Langkah 1: Bagaimana tutorial kerjanya?


Agar laman web kalian akan tersedia untuk sesiapa sahaja di apabila-apabila aja, kalian mesti menyimpannya dengan web hosting (yawhichu web server dcan beewakan kedi kalian oleh syarikat web hosting).


Juga, supaya pengunjung kalian dengan mudah mengakses laman web kalian dengan nama, kalian akan memerlukan nama domain seperti centerklik.com .


Kebanyakan syarikat hosting akan menawarkan pakej termasuk nama domain dengan hosting laman web kalian.

 

Langkah 2: jencan belaman web yang kalian inginkan?


Pada dasarnya, ada 2 jencan be laman web:


laman statik ( laman web sederhana): kalian akan membina satu atau lebih laman web (dcan beenevertheless halaman HTML) dengan software seperti FrontPage a tau Dreamweaver di komputer kalian. Anda setelah whichu akan meng-upload laman ke server host kalian memakai percan beian FTP seperti FileZilla.


Setiap kali kalian wajib mengubah sesuatu di laman web kalian, kalian akan wajib menyunting laman di komputer kalian dan upload lagi. Laman web tak pernah berubah dengan sendirinya. Itu sebabnya ia dipanggil laman "statik".


Catatan: Jika kalian tak mempunyai percan beian tersenevertheless, jangan bimbang: banyak web host benar-benar akan memuntukkan kalian dengan bebas "pembina laman web" percan beian untuk kalian gunakan.


laman dinamik (blog, forum, galeri foto): kalian akan memasang percan beian (dcan beenevertheless aplikasi web) di pelayan web kalian. Percan beian ini akan membolehkan kalian menambah dan mengedwhich kas well asungan (teks, gambar, video) setiap saat langsung setutorial dalam talian tanpa wajib alat khas di komputer kalian. Percan beian ini juga membolehkan pengunjung untuk meninggalkan komen atau memulakan perbincangan.


Tentu aja kami cadangkan software untuk memulakan blog kalian sendiri dan akan tetapi ada banyak pilihan di sini. Aplikasi web favorwhiche lain termasuk WordPress, phpBB dan CMS Lain-lain.


Nota: Jika memasang aplikasi web terdengar rumwhich, jangan bimbang: banyak web hosting setutorial automatik akan memasang aplikasi pilihan untuk kalian . Sokongan teknikal mereka juga wajib boleh membantu kalian.

 

Langkah 3: Teknologi hosting yang kalian wajibkan?


Sementara laman HTML statik boleh host di hampir APA-APA web server, saat datang ke aplikasi web , kalian wajib menyedari dari teknologi yang mereka gunakan. Ada 2 kategori utama di sini:


Linux hosting yang: ini juga dcan beenevertheless sebagai LAMP seperti di Linux Apache MySQL PHP yang merupakan teknologi utama di sini. b2evolution mcan bealnya berjalan di pelayan LAMP. Windows hosting: ini juga dcan beenevertheless sebagai ASP hosting. ASP yawhichu teknologi Microsoft untuk aplikasi web.


Nota: walaupun bila kalian memakai Windows di komputer kalian sendiri, kalian biasanya akan ingin pergi dengan hosting Linux * kecuali * Anda setutorial tertentu wajib ASP. Linux hosting umumnya lebih cepat, lebih murah dan lebih fleksibel daridi Windows hosting dan tak menimbulkan masalah keserasian sama sekali (di luar ASP). Sebagai contoh, semua host Linux akan bekerja dengan bagus dengan laman web kalian pereka di Dreamweaver di PC / Windows.

 

Langkah 4: Apa tahap perkhidmatan hosting yang kalian wajibkan?


Ada berbagai macam tahap perkhidmatan di web hosting. Ini boleh setutorial kasar dipecah seperti ini:

 
Hosting percuma ($ 0): ini yawhichu seperti shared hosting di bawah ini tapi kelebihan beban dengan iklan dan umumnya sangat lambat. Anda hanya wajib memakai ini untuk laman peribadi kecil yang tak wajib memerlukan hosting yang hkalianl.


Shared hosting ($ 1.99 hingga $ 10 / bulan): ini yawhichu jencan be yang paling umum digunakan dari web hosting. Sebuah server yang sangat besar akan menjadi tuan rumah laman web dari beberapa pelanggan yang berbeza. Setiap pelanggan mempunyai akaun sendiri walaupun dan terpencil daridi pelanggan lain.


VPS (Virtual Private Server) ($ 30 hingga $ 40 / bulan): Lagi server besar akan menjadi tuan rumah beberapa laman web akan tetapi kali ini, tapak yang sangat terpencil satu sama lain seolah-olah mereka benar-benar di pelayan yang berbeza. Hal ini diwajibkan bila kalian mempunyai kekangan keselamatan yang tinggi.


Dedicated Server ($ 79 hingga $ 399 / bulan): Di sini kalian mendapatkan pelayan fizikal untuk diri sendiri. Itu sangat mudah, cepat dan selamat, tapi mahal!


Generiknya kalian akan selalu ingin memulakan dengan shared hosting, dan kalian sentiasa boleh meng-upgrade suatu nanti bila laman kalian berkembang. Shared hosting memuntukkan web hosting kemampuan profesional di sebahagian kecil daridi harga dedicated server.

 

Langkah 5: Pilih syarikat hosting


Setelah kalian telah menetap di Linux vs Windows dan shared vs VPS vs Dedicated , kalian masih akan mempunyai banyak tawaran daridi pelbagai syarikat yang berbeza.


banyak syarikat akan menawarkan ruang cakera yang luar biasa dan jalur lebar untuk menjadi tuan rumah laman web kalian. Jangan terlalu terpengaruh untuk whichu! Semua pakej hosting di $ 5 hingga $ 10 / bulan di masa ini menawarkan lebih banyak ruang dan bas well aswidth dari yang kalian mungkin wajibkan saat memulakan suatu laman web baru.

Jika kalian bertanya kedi kami, ada 3 perkara yang ingin kalian lihat saat memilih antara beberapa hosting:

 

  • Prestasi: seberapa cepat laman web kalian akan di paparkan? Cara terbagus yawhichu untuk memeriksa laman web yang kalian tahu sudah diadakan oleh syarikat web hosting yang ada.

  • Uptime: sama ada laman web kalian akan tersedia 24x7 atau akan mendapatkan "turun" dari masa ke masa. .. yang dapat sangat mengganggu? Ulasan dan komen pengguna akan memberi kalian idea yang cukup cepat.

  • Perkhidmatan pelanggan! Ini yawhichu bahagian yang paling sukar untuk menilai. Jika perkhidmatan yang penting untuk kalian, membaca ulasan dan komen pengguna wajib benar-benar hati-hati. Namun, bila kalian cenderung untuk mencari tahu hal-hal sendiri pula, kalian mungkin boleh memilih untuk harga termurah.


Masih bingung? Cadangan kami saat ini yang terbagus yawhichu Bluehost yang terbagus platform dan teknikal dan iPage Hosting untuk sokongan pelanggan yang terbagus. Berikut: Senarai Hosting Terbagus Murah 2015

Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "Web Hosting 101: Cara MULA CEPAT!"

Posting Komentar