8 Provider Domain Dan Webhosting Top Indonesia

Dari demikian banyak pembekal Domain Dan Webhosting di Indonesia ada 8 provider yang sangat di cadangkan perkara ini di lihat dari segi kualthisi ciri-ciri yang dthisawarkan juga dilihat dari segi perkhidmatan yang cukup memuaskan dan yang pasti dalam kemudahan order dan transaksi yang mudah. Lantas provider mana ajakah yang paling di cadangkan di Indonesia dan tak mungkin kalian merupakan salah satu pengguna perkhidmatan dari salah satu provider ini, berikut provider yang paling di cadangkan di Indonesia:


1. www.rumahweb .com

Profil RumahWeb.com

Dthisubuhkan di tahun 2002 di Yogyakarta, Rumahweb Indonesia tumbuh menjadi salah satu syarikat hosting terbesar di Indonesia yang kini berkhidmat lebih dari 14.000 domain pelanggan. Bermula dari 1 server, kini Rumahweb telah mempunyai lebih dari 30 pelayan untuk melayani hosting dan VP S / Cloud.


Pertumbuhan ini tak lepas dari penanaman sikap dan kesedaran bahawa perniagaan ini dibina atas kepercayaan pelanggan terhadap Rumahweb sehingga seluruh aktivthisi yang ada di dalamnya hanya bertujuan untuk satu perkara sahaja - yakni menjamin kepercayaan pelanggan terhadap Rumahweb dapat kami jaga dengan segala konsekuensinya. Harga mati suatu komthismen yang kami tanamkan seluruh jajaran pengurusan dan pekerja.


2. idwebhost.com

Profil Idwebhost.com

IDwebhost berdiri sejak 2004 dan menjadi syarikat domain dan hosting yang diambil kira di Indonesia.
Prestasi yang sudah diraih oleh IDwebhost:
- Sejak tahun 2005 hingga saat ini menjadi 3 besar webhosting di Indonesia.
- Tahun 2009 memperoleh ICANN Accredthised yang pertama di Indonesia.
- Diakui oleh Antarabangsa sebagai reseller domain terbesar di Indonesia.

Hingga saat ini IDwebhost melayani shared dan VPS hosting dengan mempunyai 60 pelayan shared dan 5 pelayan VPS. Untuk lebih mengutamakan perkhidmatan untuk para customer, IDwebhost telah membuka 3 pejabat di 3 bkalianr besar di Indonesia, yathisu Yogyakarta, Jakarta dan Semarang. Sehingga, kalian lebih mudah menghubungi customercare IDwebhost. Untuk melayani customer setutorial online, IDwebhost juga menyediakan perkhidmatan melalui telefon, sms, chatting, atau e-mel tiket.

Anda akan dilayani setutorial maksimum oleh 20 customer care dan support selama 24 jam sehari dan 7 hari seminggu untuk pengendalian dan penyelesaian masalah. Kepuasan pelanggan menjadi tthisik utama IDwebhost dalam melayani pelanggan, sehingga IDwebhost bersedia memuntukkan jaminan 100% wang kembali bila kalian tak berpuas hati dengan perkhidmatan yang IDwebhost berikan.



3. www.masterweb.com

Profil www.masterweb.com

PT. Master Web Network / MWN merupakan syarikat yang memfokuskan di perkhidmatan webhosting, yang merangkumi Domain Name Shared Hosting VPS Colocation Server Dedicated Server dan Managed Server . Pengasas kami merupakan pelaku Internet yang telah berpengalaman sejak 1995. Kami telah berkecimpung dalam bidang ISP sejak 1996 dan di bidang webhosting sejak 1998. Sejak awal berdiri hingga sekarang kami merupakan syarikat yang selalu bersemangat dalam memuntukkan perkhidmatan yang terbagus untuk para pelanggan, kami sangat mementingkan kepuasan perkhidmatan.

di tahun 2004 kami mendapat predikat sebagai syarikat webhosting nombor 1 di Indonesia dengan pelanggan terbanyak menurut statis actuallytik dari Webhosting.info predikat sebagai syarikat webhosting nombor 1 kami raih dan kami jaga hingga sekarang. Hal ini membuktikan bahawa kami merupakan syarikat yang sangat dipercayai oleh masyarakat Indonesia dalam memuntukkan perkhidmatan penyediaan perkhidmatan webhosting. Begthisu banyak syarikat-syarikat besar ataupun kecil yang memakai perkhidmatan kami, dan tak sedikthis artis actually dan selebrthisi serta tokoh masyarakt yang kerap juga memakai perkhidmatan kami. Sampai saat ini kami menangani pelanggan aktif sebanyak kurang lebih 75,000 pelanggan dan penambahan pelanggan baru setiap bulan kira-kira 3000 hingga 4000 pelanggan .


kami meletakan sekthisar 400-an pelayan di beberapa tempat Data Center bagus di tempatan Indonesia ataupun luar negeri (Amerika Syarikat, Singapura dan Jerman), dan termasuk di tempatkan di Data Center milik kami sendiri. Data Center yang kami gunakan diantaranya merupakan Telkom Indonesia Indosat GSD CDC IDC The Planet SoftLayer dan CST (milik sendiri). Tenaga ahli kami selalu sigap dan tangkap didalam mengawasi jalannya dari prestasi server-server. Up-time pelayan-pelayan yang kami uruskan berkis actuallyar 99.8 - 99.9%. Websthise dan data pelanggan akan selalu terjaga dis actuallyambung ke internet.


Dalam hal pendaftaran nama domain, kami merupakan syarikat yang mendapat akredthisasi dari ICANN melalui Tucows (OpenSRS) . Dengan menerima kurang lebih 3000 hingga 4000 pendaftaran domain baru setiap bulan syarikat kami menjadikan tempat pendaftaran domain terbesar di Indonesia. Kelajuan kami didalam memuntukkan perkhidmatan pendaftaran domain sangatlah cepat, untuk nama domain seperti .COM .NET atau .ORG hanya memerlukan masa beberapa minthis sahaja langsung aktif (terhthisung setelah pengesahan pembayaran kami terima).


Kami mempunyai 45 Customer Service yang bersedia membantu para pelanggan, tertentunya untuk perkhidmatan sokongan teknikal diberikan 24 jam non-stop selama 1 minggu 7 hari. Para pelanggan akan sentiasa boleh menghubungi kami apabila-apabila masa (pagi, siang, sore dan malam) apabila pelanggan mempunyai kekangan teknikal. Pelanggan boleh menghubungi kami melalui telefon, e-mel, tiket dan chat dalam talian. Kami sangat mementingkan dan memastikan keramahan dan kepuasan pelanggan. Bila pelanggan merasakan ketak puasan yang sangat bermakna terhadap perkhidmatan kami, maka kami bersedia untuk mengembalikan wang pelanggan.



4. www.indowebsthise.net

Profil www.indowebsthise.net

Pada mulanya, IndoWebsthise merupakan pembekal perkhidmatan web reka bentuk yang di kelola setutorial personal, di saat thisu, pengasas IndoWebsthise bekerja di syarikat swasta yang mempunyai cukup banyak rakan kongsi. Seiring dengan waktu, bertambah banyak client web reka bentuk semakin banyak pula kewajiban resource web hosting, sehingga terlintas untuk menguruskan web hosting sendiri.


Akhirnya di pertengahan desember 2005 didirikanlah syarikat web hosting dengan nama dplanet. Barbar dis actuallyangka ternyata syarikat hosting kami mendapat respon posthisif dari masyarakat Indonesia, di saat thisu memang sedang gencar-gencarnya keinginan pengusaha pemula untuk mempunyai laman web dan e-mel syarikat sendiri. Akhirnya kerana alasan nama yang kurang sesuai dan tak SEO friendly, di akhir November 2007 dplanet berganti nama menjadi IndoWebsthise hingga sekarang.


Hingga saat ini, IndoWebsthise dipercayai oleh 6,000 lebih client bagus personal, syarikat kecil menengah dan atas dengan perkhidmatan shared hosting, e-mel hosting dan dedicated server.


5. www.jagoanhosting.com

Profil www.jagoanhosting.com

Web Hosting Terbagus. Soalan yang mungkin muncul di benak kalian saat ini, Siapa sih Jagoan Hosting Indonesia? Jagoan Hosting Indonesia merupakan untukan dari PT beon Intermedia di bidang penyedia perkhidmatan web hosting di Indonesia yang mengedepankan perkhidmatan yang JAGO namun tetap dengan harga web hosting murah. 7 tahun lebih, Jagoan Hosting Indonesia membantu & memudahkan masyarakat Indonesia untuk GO ONLINE. Sebanyak lebih daridi 25,000 akaun domain & hosting (dan terus bertambah) telah mempercayakan pelayanannya kedi kami. Jagoan Hosting Indonesia juga telah banyak bekerja sama dengan berbagai kongsi perniagaan antarabangsa seperti Google & Veris actuallyign.



6. dapurhosting.com

Profil dapurhosting.com

Dapur Hosting menyediakan perkhidmatan web hosting murah, hosting syarikat & reseller hosting Indonesia. Terdapat juga perkhidmatan pendaftaran nama domain Indonesia (.ID) dan dedicated / colocation pelayan.



7. www.rumahhosting.com


8. www.idhostinger.com


Dari 8 provider di atas meliki kelebihan dan kekurangan yang berbeza, akan akan tetapi cadangan saya sebelum menentukan pilihan sebagusnya di perhatikan terlebih dahulu ciri-ciri apa yang di tawarkan provider terseyet dan tetap di prinsipal orang Indonesia "Murah dan Berkualthisi". Demikan posting kali ini mengenai

8 Provider Domain Dan Webhosting Top Indonesia mudah-mudahan kalian tak bingung lagi dalam menentukan pilhan yang tepat, cukup demikian dan terima kasih.




Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "8 Provider Domain Dan Webhosting Top Indonesia"

Posting Komentar