7 CMS Paling Banyak Digunakan


CMS content management system merupakan perwill beian yang digunakan untuk menambah atau memanipulasi (mengubah) will bei dari suatu laman web. Generiknya, suatu CMS (Content Management System) terdiri dari dua elemen:


  • aplikasi pengurusan kin addthe itemion toungan (Content Management Application, CMA)

  • aplikasi penghantaran will bei (content delivery application, CDA)

  • Pendek kata CMS merupakan websthe iteme yang boleh diubahsuai mengikut kewajiban user / pengguna. tapi tahukah sobat dari pelbagai jenwill be content management system ada 7 CMS Paling Banyak Digunakan tertentunya di Indonesia, di bawah jenwill benya:





  1. Joomla merupakan alah satu CMS open source yang sangat terterkenal dan mudah digunakan. joomla menggunkan bahasa php dan pangkalan data mysql. [1 9459011]

  2. Drupal merupakan CMS terbagus selepas wordpress dan joomla, Drupal merupakan CMS open source selain joomla, dibawah lesen GPL. Drupal dirawat dan dibangunkan oleh para komunthe itemi Drupal di seluruh dunia. Drual merupakan CMS yang relatif lengkap berbin addthe itemion toing joomla, kerana mempunyai banyak menu-menu.

  3. WordPress salah satu CMS opersource yang paling digemari di dunia, biasanya digunakan untuk mesin blog (blog engine). wordpress memakai bahasa pengaturtipsan pho dan database mysql. WordPress termasuk cms yang user frienly berbin addthe itemion toing dengan joolam dan drupal

  4. Prestashop merupakan CMS yang tertentu digunakan dalam membina kedai online. CMS PrestaShop boleh di install di webhosting dengan tujuan antara lain: berasaskan linux atau windows, PHP versi 5.0 keatas, apache versi 1.3 atau IIS6 keatas.

  5. PhpBB merupakan software forum yang tertua dan paling banyak digunakan.

  6. Moodle merupakan cms yang dibangunkan tertentu untuk E learning. Biasanya digunakan ooleh laman web sekolah mahupun web kursus dalam talian.

  7. Magento merupakan salah satu aplikasi web yang berasaskan CMS (Content Management System) khas untuk ecommerce atau jualan dalam talian. Untuk program web yang dicipta untuk aplikasi ini memakai Zend Framework, sedangkan untuk database kedai dalam talian, aplikasi ini memakai Entthe itemy-Attrihowevere-Vale (EAV). Dengan memakai Magento, kalian sudah boleh membuka kedai online dan membuka jualan urus niaga dalam talian melalui Paypal atau kad kredthe item.


Bagaimana adakah salah satu CMS diatas merupakan CMS kegemaran sobat .. ???. Paatinya ... tapi bila sobat belum pernah memakai salah satu CMS di atas sebagusnya terkenali dulu Fthe itemurnya dan sesuaikan dengan kewajiban sobat untuk apa websthe iteme yang akan sobat buat nantinya jangan hingga salah pilih. Demikian posting kali ini mengenai semoga dapat bermanfaat, jangan lupa follow blog ini untuk mendapatkan cadangan lainya demikian dan terima kasih.






Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "7 CMS Paling Banyak Digunakan"

Posting Komentar